Creativiteit als reclamemiddel. Een reclamebureau heeft een leuke animatie ontwikkeld om de webwinkel van de HEMA aan te prijzen. Het winkelketen is wel erg laat met de webwinkel. Voorheen kon de taart besteld worden via internet, maar heus online winkelen in een virtueel winkelwagentje kon niet. De taart moest je gewoon in de werkelijkheid ophalen bij de dichtsbijzijnste winkel.
Overigens is de HEMA-site een goed voorbeeld van de moderne webtechnologie, waarbij tags en veelgekozen artikelen opgelicht worden als bij een blog. De vormgeving komt overigens sterk overeen met de uitstraling van de winkel. Of de HEMA met de webwinkel nog op tijd is, zal de tijd leren.
Zelfs het Kruidvat was veel eerder met een webwinkel. Het ziet er misschien iets minder gelikt uit, maar de site wordt wel druk bezocht. Veel artikelen kunnen zelfs alleen maar via internet worden besteld, zoals de cd’s. Blijkbaar is het dit winkelketen goed gelukt om de kopers van de winkel naar de virtuele winkel te lokken. Al werkt de site trager dan de webwinkel van de HEMA. Ook ontbreekt het leuke filmpje.