Als de krant een wedstrijdje doet tegen het gamen, dan heeft de krant sinds kort verloren. We besteden meer tijd aan gamen dan aan het lezen van de krant. Dat vertelt een persbericht afkomstig van Newzoo, een ‘onafhankelijke intermediair, gericht op game advertising’.
Het onderzoek uitgevoerd in opdracht van die ‘onafhankelijke intermediair’ is uitgevoerd door TNS Nipo. Eerst kijken we televisie, dan luisteren we radio en daarna brengen we onze kostbare levenstijd op internet door. Op de vierde plek staat het gamen, volgens dat onderzoek.
Ik speel nooit een spelletje game. Het is niet aan mij besteed. Racen, vechten en voetballen op een beeldscherm, ik heb het allemaal geprobeerd, maar het verlies dwong mij tot het lezen van de krant.
Het resultaat past natuurlijk erg goed in het straatje van de onafhankelijke intermediair. Ze ruiken de advertenties. Ben je net lekker aan het moorden in een game, komt die irritante Ziggo binnen. Stuur je net de moeilijke bocht in van de grand prix, klinkt het gesis van een blikje Heineken. Geef me dan maar een krant, waarbij mijn oog de advertenties in getrokken wordt, terwijl ik ze helemaal niet wil lezen.

Ga voor verdere informatie naar de onafhankelijke website: www.nationaalgamingonderzoek.nl.