De eerste keer dat ik de reclame zag, vroeg ik mij gedurende de minuten dat het ding duurde af wat het product was dat aangeprezen werd. Een oudere man liep enigszins wereldvreemd rond door een stad en legde overal zijn oor tegen aan. Ziggo, was zijn naam en hij luisterde naar de mensen.
Het langdradige reclamefilm liet mij meteen zien dat het een zinloze campagne is. Het filmpje is niet kunstzinnig, niet origineel en ook niet pakkend. Hier staat de commerciële gedachte boven de creatieve gedachte.
Het bereikt zijn doel wel, want het irriteert. Het irriteert mateloos en die man verdwijnt niet meer uit je kop na het zien van de reclame of het lezen van dit stuk.
Overigens heeft de reclame voor mij helemaal geen zin. Toen ik de postcodecheck deed, mislukte hij al. Ziggo was boos was dat ik mijn letters en huisnummer niet ingaf. Hoezo luisteren en klantgericht. Dergelijke gegevens vullen mijn brievenbus met ongewenste reclame. Daarna vulde ik wel al zijn vragen in en kreeg tot mijn grote verbazing te lezen dat Ziggo zijn producten niet kan leveren in het gebied waar ik woon.