Bron: NOFF

Anna Drijver maar dan vetter is het idee achter het promofilmpje van de vijfde editie van het Nederlands Online Film Festival (NOFF). In het 46 seconden durende filmpje krijgt de kijker een glimp in een badkamer en ziet een dikke vrouw. Met het hoofd van het magere model Anna Drijver.

Vol lichaam dankzij digitale technieken

Het fotomodel is met behulp van digitale technieken voorzien van een nieuw, vol lichaam. Grappig natuurlijk en het benadrukt de kracht van een filmpje. Het is Anna Drijver maar dan vetter.

Foeimooi

Het moddervette (keigave of foeimooie) of wat voor een andere dikke woorden aan het online filmfestival te kleven zijn, wordt kracht bijgezet door een moddervet model. Niks op tegen, maar het is jammer dat er uitgerekend gebruik wordt gemaakt van een mager model.

Ander daglicht

Waarom plaatst de organisator niet moddervet in een ander daglicht en toont een volle vrouw in alle waardigheid en met respect. Wanneer in plaats van moddervet een term als ‘overdadig’ of ‘overweldigend’ wordt gebruikt, kan het aan kracht winnen. Nederlandse film, maar dan overdadig.

Vooroordelen verplaatsen

Originaliteit schuilt niet in het voortborduren op vooroordelen, maar vooroordelen in een ander daglicht te plaatsen. Het is een spannend filmpje met een uitdagende dans, dat hoeft niet per definitie afkeuring op te leveren. Alleen vind ik de reclame van de NOFF zijn doel voorbijschieten door de trucage met een mager model.

Statement

Dan ben ik erg benieuwd wat voor een statement Anna Drijver met het filmpje wil maken?